Az ügyfél rendelkezik vagy a Bevallási Közreműködővel, vagy annak egyik disztribútorával már korábban megkötött Flottakövető rendszerre vonatkozó Szolgáltatási Szerződéssel. Ez az útdíjfizetési kötelezettség alapja.
Ügyfél tudomásul veszi, hogy flottakövető rendszerre vonatkozó Szolgáltatási Szerződés hiányában Bevallási Közreműködő nem köt útdíjbevallásra vonatkozó Szolgáltatási Szerződést vele.
A központi egységben (továbbiakban: OBU), található GSM SIM kártya a Bevallási Közreműködő vagy annak egyik disztribútorának tulajdonát képezi, az csak és kizárólag ezen berendezésben használható. Ezen pont megszegése következtében a Bevallási Közreműködőt ért minden kár és költség megtérítésére az Ügyfél kötelezettséget vállal. A GSM SIM kártyát az Ügyfél köteles a jelen Szolgáltatási Szerződéssel érintett jogviszony megszűnését követő 5 napon belül a Bevallási Közreműködő vagy annak egyik disztribútora részére visszaszármaztatni. A GSM SIM kártyának a jelen pontban foglaltaktól eltérő használatának díját Bevallási Közreműködő az Ügyfélre hárítja.
Bevallási Közreműködő vállalja, hogy a jelen Szolgáltatási Szerződés elektronikus úton történő megkötését követően az Ügyfél tulajdonában, illetőleg használatában lévő gépkocsiba beszerelt flottakövető készüléket távolról online felprogramozza. Az útdíj fizetése csak így biztosított a NÚSZ Zrt. felé.
Bevallási Közreműködő az útdíj-bevallásért az Ügyféltől nem kér díjazást. Ügyfél feltétlen és visszavonhatatlan hozzájárulását adja ahhoz, hogy az általa a Bevallási Közreműködőnek szolgáltatott adatokat Bevallási Közreműködő továbbítsa az NÚSZ Zrt. felé.
Bevallási Közreműködő 0-24 órás Call Centert üzemeltet, melynek elérhetőségei:
telefon: +36-30/630-2733, +36-30/965-8790 vagy +36-1/240-1255
e-mail: ud@gpsmart.hu
Tájékoztatást nyújt az Ügyfél részére a Bevallási Közreműködői feladatok kapcsán felmerülő kérdésekben.
Kezeli a Bevallási Közreműködői tevékenységgel kapcsolatosan az Ügyféltől érkező panaszokat.
Biztosítja az Ügyfél felé történő értesítések megtörténtét (pl. OBU hiba, Adatkésést okozó hiba, Adatvesztést eredményező hiba).
Ugrási menetillesztés esetén megteszi a Bevallási Közreműködő felé előírt Ügyfélértesítéseket.
Bevallási Közreműködőt az alábbiak szerint értesítési kötelezettség terheli az Ügyfél irányába:
Amennyiben a Bevallási Közreműködő egy adott OBU hibáját észleli, úgy a hiba észlelésétől számított 10 percen belül – SMS-ben, e-mailben és telefonon – értesíti az Ügyfelet. Az értesítés tartalmazza a probléma észlelésének időpontját, hiba rövid leírását és az érintett jármű beazonosításához szükséges adatokat (forgalmi rendszám, OBU azonosító).
A Bevallási Közreműködő a telefonos értesítést két alkalommal kísérli meg. Egyezőleg az Egyetemes Útdíjszolgáltató által kiadott állásfoglalással, ha az Ügyfelet egymást követő két alkalommal az Ügyfél által értesítési telefonszámon nem lehetett elérni a telefonos kiértesítést többet nem kell megismételni.
Bevallási Közreműködő által Ügyfél részére megküldött, a 7.1 és 7.2 pontban kifejtett értesítéseket részletesen a Szolgáltatási Szerződés 1. számú melléklete tartalmazza.
Bevallási Közreműködő értesítési kötelezettsége csak akkor áll fenn, ha az OBU és a rendszer sajátosságaiból fakadóan Bevallási Közreműködő az eszköz üzemhibáját meg tudja állapítani kétséget kizáróan vagy nagy valószínűséggel.
Egyezőleg az Egyetemes Útdíjszolgáltató által kiadott állásfoglalással, az Ügyfél által üzemen kívül helyezhető OBU-k esetében (áramtalanítóval ellátott gépjármű) a hiba fennállása kétséget kizáróan vagy nagy valószínűséggel nem megállapítható, tekintettel arra, hogy a Bevallási Közreműködő által nem tudható, hogy az OBU tápellátás hiányában nem működik-e, vagy azt szándékosan üzemen kívül helyezték, vagy pedig tényleges üzemhiba lépett fel az OBU-nál.
OBU leszakadása a mobilhálózatról nem minősül OBU hibának mindaddig, amíg a kommunikáció helyreállása vélelmezhető. Ez akkor állhat fenn, amikor a rendszer sajátosságait és/vagy a mobilszolgáltatók által közzétett GSM/GPRS lefedettség adatokat és az eset összes körülményét figyelembe véve várható, hogy az OBU rövid időn belül a Bevallási Közreműködő rendszerével ismét kommunikálni fog.
Ügyfél írásbeli kérése esetén, saját kockázatára, a Bevallási Közreműködő jogosult az OBU hibáról, telefonon és SMS-ben történő értesítést az Ügyfél kérésének megfelelően mellőzni. Ha Ügyfél kérésére a Bevallási Közreműködő az értesítést mellőzi, ez az Ügyfél bírságolását nem akadályozza, az értesítés hiányából eredő bírságért vagy más jogkövetkezményért az Ügyfél felel.
Ügyfélnek lehetősége van arra, hogy ún. viszonylati jegyet váltson, amely egy előre megváltott jogosultság egy vagy több útdíj-köteles útszakaszra. Ezt a kettős fizetés kizárása érdekében csak akkor kell megtennie, ha az OBU nem működik és erről külön értesítést kap a Bevallási Közreműködő Call Centerétől. Minden más esetben a kettős útdíjhasználat fizetésért adódó többlet költségért a Bevallási Közreműködőt anyagi és kártérítési felelősség nem terheli.
Ha az Ügyfél a Bevallási Közreműködő egyedi OBU hiba miatti értesítése miatt viszonylati útvonaljegyet vásárol, és később megegyező útvonallal érintett útdíj köteles útszakaszra vagy útszakaszokra az OBU-ból utóbb nyert adatok alapján a Bevallási Közreműködő Adatszolgáltatást teljesít (a továbbiakban: OBU hiba miatti többlet adatszolgáltatás), akkor az Ügyfél kérelmére a NÚSZ Zrt. az Ügyfél egyenlegére visszaírja (jóváírja) az adatszolgáltatás alapján befizetett, közös szakaszokra eső útdíjat. Megegyező útvonalnak tekinthető az adatszolgáltatással megadott útszakaszokból álló útvonal, amennyiben a megvásárolt viszonylati útvonaljegy érvényességi idején belül a viszonylati útvonaljeggyel érintett valamennyi díjköteles útszakasz legalább 75%-ára érkezett adatszolgáltatás és a beérkezett összes adatszolgáltatás vagy ugrási jelentés alapján nem állapítható meg, hogy a viszonylati útvonaljeggyel érintett útvonalon többször haladt el a jármű. Ebben az esetben az Ügyfél a visszaigénylést a viszonylati jegy érvényességét követő 60 napon belül jogosult kezdeményezni a Bevallási Közreműködőn keresztül NÚSZ Zrt-nél a gépjárműadatok és a viszonylati útvonaljegy számának megadása mellett. A NÚSZ Zrt. a jóváírás költségátalányként az egy viszonylati jegy kapcsán visszatöltött egyenleg 10%-ának, de legalább 3000 Ft-nak megfelelő összegű hibás teljesítési kötbérre jogosult, melynek fizetési kötelezettje a Bevallási Közreműködő.
Ügyfél köteles non-stop rendszerben, hitelt érdemlően bizonyítani az elérhetőségét (mobiltelefonszám, e-mail, stb.). Ennek elmaradása esetén Bevallási Közreműködő esetleges hiba felmerülésekor nem tudja értesíteni Ügyfelet (pl. abban az esetben, ha egy útszakaszon nem lehet nyomon követni a flottakövető rendszer alapján a gépkocsit és így az útdíj-használatot nem tudja továbbítani a NÚSZ Zrt. felé). Ebben az esetben az esetleges ellenőrzés alapján kiszabott bírság megfizetése Ügyfelet terheli, a Bevallási Közreműködő felelőssége kizárt.
Az Ügyfél elérhetőségének hitelt érdemlő bizonyítéka akkor realizálódik, amikor az általa Bevallási Közreműködőhöz eljuttatott elérhetőségén vissza tud jelezni és a visszajelzés igazolja, hogy valóban a megadott elérhetőség az Ügyfélé. Ez úgy realizálódik, hogy az UD szerződés megkötésénél megadja a Kapcsolattartó három kötelező elérhetőségét, mely SMS, e-mail, illetőleg telefon (az SMS és a telefon lehet ugyanaz).
Miután a 10. pontban foglaltak teljesültek, a Bevallási Közreműködő minden bejelentett gépjárműhöz saját vagy Disztribútorai flottakövető rendszerén keresztül megadja az egyedi OBU azonosítót.
Bevallási Közreműködő a Szolgáltatási Szerződés fentebb írt pontjainak sikeres elvégzése után az úthasználati díj ügyintézésére létrehozott 0-24 órás Call Centert biztosít. Az úthasználati díjjal kapcsolatos minden felmerülő ügyintézést a Call Centeren keresztül kell bonyolítani.
A Bevallási Közreműködőtől megkapott egyedi OBU-azonosító birtokában Ügyfélnek haladéktalanul rögzíteni kell a gépjárművet a NÚSZ Zrt. által útdíj használatra létrehozott weboldalán. Ennek alapján kerül be a NÚSZ Zrt. rendszerébe az úthasználatra regisztrált gépjármű.
Miután az Ügyfél az egyedi OBU azonosítót megadta a NÚSZ Zrt. weboldalán, a NÚSZ Zrt. azonnal megkeresi elektronikus úton a Bevallási Közreműködőt annak igazolása céljából, hogy a megadott egyedi azonosító tőle származik és az adott gépjárműre vonatkozik. A Bevallási Közreműködő pedig visszaigazolja, hogy az Ügyféllel szerződésben áll.
A 14. pontban elvégzett ellenőrzést és a sikeres regisztrációt követően, a NÚSZ Zrt. elektronikus úton közli az Ügyféllel azt a számlaszámot, amelyre az útdíj fizetési kötelezettségét teljesítenie kell.
Az UD szerződés aláírása után az adatok valódiságáért az Ügyfél felel, aki vállalja, hogy az elérhetőségében történt bármilyen változást haladéktalanul jelenti a Bevallási Közreműködő felé a megadott Call Centeren keresztül, illetve adatait módosítja a HU-GO rendszerben. Ennek elmaradása a Bevallási Közreműködő felelősségét minden tekintetben kizárja.
Az OBU eszköz kiszerelése esetén az OBU eszköz regisztrációjának törlését minden esetben a kiszereléstől számított kettő (2) munkanapon belül az Ügyfélnek kell elvégeznie.
Amennyiben bármely OBU eszköz másik járműbe kerül áttelepítésre, úgy az OBU eszköznek a kiszereléssel érintett jármű tekintetében meglévő regisztrációját az Ügyfélnek kettő (2) munkanapon belül törölni kell, míg a beszereléssel érintett jármű vonatkozásában az OBU eszköz regisztrációját el kell végeznie a fent részletezett módon.
A regisztráció ideiglenes törlésének időpontját, arra való kiemelt figyelemmel köteles Ügyfél megállapítani, hogy a regisztráció ideiglenes törlését követően az Ügyfél útdíj fizetést a Bevallási Közreműködő által nyújtott szolgáltatása által nem teljesít. A regisztráció ideiglenes törlését az Ügyfél köteles haladéktalanul jelenteni a Bevallási Közreműködő felé a megadott Call Centeren keresztül.
A regisztráció ideiglenes törlésének megszüntetési időpontját arra való kiemelt figyelemmel köteles Ügyfél megállapítani, hogy a regisztráció érvényesítését követően az Ügyfél útdíj fizetését a Bevallási Közreműködő által nyújtott szolgáltatás csak akkor képes teljesíteni, ha Call Centerén keresztül leellenőrizte, hogy a beépített OBU hibátlanul működik-e. Ennek elmaradása esetén szintén kizárt a Bevallási Közreműködő bármilyen felelőssége.
A regisztráció végleges törlésének időpontját, illetőleg a jelen Szolgáltatási Szerződéssel érintett jogviszony végét arra való kiemelt figyelemmel köteles Ügyfél megállapítani, hogy a regisztráció törlését, illetőleg a jogviszony megszűnését követően az Ügyfél útdíj fizetést a Bevallási Közreműködő által nyújtott szolgáltatás által nem teljesít. A megszűnés napja az a nap, amely napot az Ügyfél ekként megjelöl, ennek hiányában az a nap, amely napon a jogviszony megszüntetésére irányuló nyilatkozatot Bevallási Közreműködő kézhez veszi.
A Bevallási Közreműködő jogosult az Ügyféllel kötött egyedi szerződését rendes felmondással 15 napra az értesítéstől számítva egyoldalúan, indoklás nélkül megszüntetni.
Rendkívüli felmondásnak van helye, amennyiben a Közreműködő által biztosított fedélzeti eszköz működését az Ügyfél rendeltetésével ellentétes módon használja. A fedélzeti eszköz rendeltetésével ellentétes módon történő használatnak minősül különösen, ha
az Ügyfél a Bevallási Közreműködő által előírt karbantartást nem veszi igénybe, nem hajtja végre, és emiatt az eszköz rendeltetésszerű működése nem biztosítható a Közreműködő által.
Ügyfél a fedélzeti eszköz működését olyan módon zavarja, hogy az átmenetileg vagy véglegesen alkalmatlanná válik arra, hogy annak felhasználásával a valós úthasználatnak megfelelő adatszolgáltatás teljesüljön.
Ügyfél a fedélzeti eszközt szándékosan megrongálja, függetlenül attól, hogy annak a valós úthasználatnak megfelelő bevallás teljesítéséhez fűződő paramétereit a rongálás nem befolyásolja.
Ügyfél az 1. pontban részletezett flottakövető szolgáltatásának díjával 90 napos elmaradásban van.
Bevallási Közreműködő és az Ügyfél közötti Szolgáltatási Szerződés megszűnése vagy a szolgáltatás felfüggesztése: ha a Bevallási Közreműködő bármilyen okból a szolgáltatást felfüggeszti vagy a szerződés megszűnik egy vagy több OBU eszköz vonatkozásában az Ügyféllel (így különösen felmondja a díjfizetés elmaradása miatt), akkor a követendő eljárás a következő:
A Bevallási Közreműködőnek értesítenie kell az Értesítendő Személyt - lásd 10. pont - a felfüggesztés vagy az Ügyféllel kötött szerződés megszűnésének tényéről, időpontjáról, és az érintett jármű vagy járművek rendszámáról legalább 3 munkanappal a felfüggesztés vagy szerződésbontás előtt.
Ügyfelek felé történő értesítés módja minden esetben e-mail, sms és telefonhívás. Tartalma az Értesítendő Személy (lásd 10. pont) felé: Ügyfél (adott esetben az Úthasználón keresztül) milyen okból, mely időponttól köteles, mely rendszámú járműre viszonylati jegyet váltani. Figyelmeztetés, hogy viszonylati útvonaljegy vásárlás elmaradása jogosulatlan úthasználatot és esetleges bírságot eredményez.
Bevallási Közreműködőnek értesítenie kell a NÚSZ Zrt-t a felfüggesztés vagy szerződés megszűnésének tényéről, időpontjáról és az érintett jármű vagy járművek rendszámáról és/vagy az érintett OBU eszközök 12 jegyű azonosítójáról a NÚSZ Zrt. által előírt módon. Az értesítésnek az 24/1. pontban megadott időponttal egyidejűleg kell megtörténnie.
A megadott időpont eltelte után a Bevallási Közreműködő leállíthatja az adatszolgáltatást és az egyéb, interfészen keresztüli, ügyféllel kapcsolatos adatküldést.
Az Ügyfél kérésére történő szolgáltatás felfüggesztésének eljárási protokollja megegyezik a fenti 1-3 pontokban leírtakkal.
A megfelelő értesítés feltétele a felfüggesztésnek vagy megszüntetésnek. Amennyiben a Bevallási Közreműködő a felfüggesztést visszavonja erről egyidejűleg az Ügyfelet és a NÚSZ Zrt-t is értesítenie kell.
Amennyiben a Bevallási Közreműködő bármilyen okból a szolgáltatást újra kívánja indítani, akkor a követendő eljárás:
Bevallási Közreműködőnek értesítenie kell az Ügyfelet az újraindítás tényéről, időpontjáról és az érintett jármű vagy járművek rendszámáról. Az értesítésnek a szolgáltatás újraindításának időpontja előtt kell megtörténnie minimum 5 órával. Az értesítés módja: email, SMS és telefon.
A szolgáltatás újraindításának időpontjában a Bevallási Közreműködőnek el kell indítania adatszolgáltatást az Egyetemes Útdíjszolgáltató felé
Az Ügyfél kérésére történő szolgáltatás újraindítás eljárási protokollja megegyezik a fenti pontokban leírtakkal.
Ügyfél hozzájárul
az általa a Call Centeren történt hívásainak rögzítéséhez és ahhoz, hogy azokat az adatokat a Bevallási Közreműködő a NÚSZ Zrt. részére kiadja.
a Call Center által az Ügyfél felé történt hívásainak rögzítéséhez és ahhoz, hogy azokat az adatokat a Bevallási Közreműködő a NÚSZ Zrt. részére kiadja.
és tudomásul veszi, hogy az Adatszolgáltatási tevékenység hatálya alá vont útdíjköteles gépjárművei vonatkozásában a Bevallási Közreműködő a feldolgozó informatikai rendszerében rögzítésre kerülő adatokat az adat rögzítésétől számított 2 évig köteles megőrizni.
és tudomásul veszi, hogy ha az adatmegőrzés itt jelölt időtartamán belül az Egyetemes Útdíjszolgáltató az Ügyfél vonatkozásában a Bevallási Közreműködő felé jelzi, hogy panaszkezelési eljárás vagy jogvita van folyamatban, úgy a Bevallási Közreműködő az érintett Ügyfél adatokat a panaszkezelési eljárás vagy jogvita lezárásáról szóló értesítésig köteles megőrizni.
és egyben tudomásul veszi, hogy az adatokat a megőrzési időn belül a Bevallási Közreműködő jogszabályban rögzített vagy az Egyetemes Útdíjszolgáltatóval kötött szerződésben meghatározott esetekben köteles az Egyetemes Útdíjszolgáltató rendelkezésére bocsátani, az általa meghatározott formában és adattartalommal.
és egyben tudomásul veszi, hogy a Bevallási Közreműködő kötelezettséget vállal arra, hogy a 216/679/EU Általános Adatvédelmi rendelet (GDPR) rendelkezései szerint használja és kérésre rendelkezésre bocsájtja a Megrendelő minden adatát, a Megrendelő adatait Szolgáltató bizalmasan kezeli. Szolgáltató az előbb említett jogszabálynál fogva adatvédelmi biztosként alkalmaz munkatársat, aki rendszeresen, illetőleg minden egyes, bármely szerződő fél oldalán felmerülő, illetőleg jelentkező kérdést egyedileg kezel és megvizsgál, a rendeletnek megfelelően.
Az Ügyfél a regisztrált gépjármű bármilyen meghibásodása, javítása, káreseménye után haladéktalanul, a gépjármű ismételt forgalomba állítása előtt kontrollra kell, hogy jelentkezzen Bevallási Közreműködőnél annak Call Centerén keresztül, annak ellenőrzése céljából, hogy a beépített OBU hibátlanul működik-e. Ennek elmaradása esetén szintén kizárt a Bevallási Közreműködő bármilyen felelőssége.
Az Ügyfélnek bejelentési kötelezettsége áll fenn, ha a gépjárműve legalább 72 órán keresztül nem közlekedik a forgalomban. Amikor a gépjárművet ismételten forgalomba állítja, azonnal ellenőrzésre kell jelentkeznie a Call Centeren keresztül. Ennek elmaradása esetén szintén kizárt a Bevallási Közreműködő bármilyen felelőssége.
A gépjármű tulajdonosa vagy üzembentartója köteles az OBU-t rendeltetésszerűen használni, állagát megóvni, az OBU üzemeltetési költségeit – amennyiben vannak – viselni. Bevallási Közreműködő nem tehető felelőssé az OBU adattovábbításában bekövetkező olyan hibáért, rendellenességért, amely a Bevallási Közreműködő érdekkörén kívüli okból ered. Ideértve, de nem kizárólag a GSM, GPRS rendszer hibáit a gépjármű tulajdonosa/ üzembentartója/ használója által végzett, az OBU adattovábbítási képességét bármilyen módon befolyásoló szerelést (pl. antenna nem megfelelő felhelyezése, antenna leárnyékolása, egység jeltovábbítását zavaró eszközök járműbe beszerelése, tápellátás kontakthibája, az OBU Ügyfél általi szétszerelése stb.).
Az Egyetemes Útdíjszolgáltató által előírtak alapján a Bevallási Közreműködő az Adatszolgáltatás keretében nem küldhet adatot, amennyiben az útdíjköteles útszakasz használata és a használatról szóló adatszolgáltatás időpontja között több mint 10 nap (10x24 óra) idő telt el. Amennyiben az Ügyfél tudomással bír olyan eseményről/ körülményről, amelynek hatására a gépjármű vonatkozásában 10 napnál hosszabb ideig az OBU-ról feltételezhetően/ várhatóan adatforgalmazás nem történhet (pl. külföldi tartózkodás roaming nélkül, szerviz, stb.) köteles kellő időben – szükség szerint a Bevallási Közreműködő bevonásával – meggyőződni arról, hogy az OBU-ban tárolt, Adatszolgáltatáshoz szükséges valamennyi úthasználati adat az OBU kommunikációjában várható szünet előtt eljutott-e a Bevallási Közreműködő feldolgozó rendszerébe.
Az Ügyfelet az itt írt kötelezettségének megszegéséből eredően ért károkért, ide értve a kiszabott esetleges bírságot is, amennyiben az adat beküldésének elmaradása a Bevallási Közreműködőnek fel nem róható, a Bevallási Közreműködő helytállni nem tartozik.
Az Úthasználó által üzemen kívül helyezhető OBU-k esetében (áramtalanítóval ellátott gépjármű) az ügyfél köteles minden úthasználat megkezdése előtt kontrollra jelentkezni a Bevallási Közreműködőnél annak Call Centerén keresztül, annak ellenőrzése céljából, hogy a beépített OBU hibátlanul működik-e. Ennek elmaradása esetén szintén kizárt a Bevallási Közreműködő bármilyen felelőssége.
Az OBU tekintetében az Ügyfél köteles
az OBU-t rendeltetésszerűen használni, állagát megóvni.
gondoskodni róla, hogy a járműben harmadik személy által elvégzett további eszköz beszerelések vagy egyéb szerelések (pl. villamossági szerelések) oly módon kerüljenek elvégzésre, hogy azok, az OBU szabályszerű működését ne befolyásolják vagy akadályozzák.
biztosítani, hogy az OBU mindenkor alkalmas legyen az UD rendszer által előírtak szerinti adatküldésre.
haladéktalanul bejelenteni a Bevallási Közreműködő részére, ha az OBU-t károsodás érte, vagy azt a járműből eltulajdonították.
minden indulás alkalmával, a járművel való közúti közlekedés megkezdését megelőzően ellenőrizni az OBU működőképességét, valamint az Eszköz működőképességét a teljes úthasználat során figyelemmel kísérni.
gondoskodni arról, hogy a díjköteles és nem díjköteles elemi útszakaszokon egyaránt működőképes OBU-val történjen meg az úthasználat.
Amennyiben Ügyfél neki felróhatóan nem biztosítja az OBU folyamatos működőképességét, így különösen az OBU tápellátását az úthasználat során – rövidebb vagy hosszabb időre – önkényesen megszakítja, vagy bármely más módon befolyásolja az OBU folyamatos adatküldési képességét, úgy magatartásával a Bevallási Közreműködő általi ugrási jelentés leadását idézheti elő, mely az Egyetemes Útdíjszolgáltatónál ugrási menetillesztéssel megvalósuló vélelmezett úthasználati szerinti bevallást eredményezhet.
Amennyiben a megtervezett útvonal nem egyezik a valójában megtett úttal, az Ügyfél köteles ennek tényét és a ténylegesen használt útvonalat 1 órán belül e-mailben jelezni az ud@gpsmart.hu email címre.
Amennyiben az előző pontban (32. pont 8. alpont) pontban részletezett visszajelzést az Ügyfél nem teljesíti, a Bevallási Közreműködő ezen esetben sem a vélelmezett úthasználat szerinti bevallás miatti útdíj megfizetése, sem pedig az ennek okán Díjfizetésre Kötelezettel szemben kiszabott bírság miatt az Ügyféllel szemben helytállni nem tartozik.
Amennyiben az OBU hibáját az Ügyfél észleli, köteles a hibát haladéktalanul a Bevallási Közreműködő felé jelezni, a járművel a közúti közlekedést haladéktalanul – a közúti közlekedés szabályai megtartásával – felfüggeszteni. Amennyiben a hiba a Bevallási Közreműködő tudomásszerzésétől számított 10 percen belül nem orvosolható, az Ügyfél a közúti közlekedést viszonylati jegy vásárlásával köteles folytatni.
A Bevallási Közreműködő nem tehető felelőssé az Ügyfelet ért azon károkért, melyek viszonylati jegy vásárlása kapcsán az Ügyfélre előírt kötelezettségek megszegéséből erednek (így különösen a jogosulatlan úthasználat okán rá kirótt bírságért).
Amennyiben a Bevallási Közreműködő az Ügyfelet az OBU hibájáról értesítette. az Ügyfél az úthasználati jogosultsága biztosítása érdekében, az értesítés időpontjától kezdődően köteles viszonylati jegyet vásárolni.
Amennyiben a Bevallási Közreműködő bizonyítottan eleget tett az értesítési kötelezettségének, de ennek ellenére az Ügyfél nem gondoskodott a viszonylati jegyvásárlásról, úgy az ebből eredő jogosulatlan úthasználat miatt az Ügyféllel szemben kirovásra kerülő bírságért a Bevallási Közreműködő nem köteles helyt állni.
Panaszkezelés
Az Ügyfél a panaszát minden esetben, köteles írásban (levél vagy elektronikus levél) előterjeszteni a Call Center e-mail címére (ud@gpsmart.hu) vagy postai úton az alábbi címre: GPSmart Kft. 1213 Budapest, Juharos u. 29.
Ha egy Ügyfél a Bevallási Közreműködő tevékenységével (így különösen az Úthasználati Jogosultság igénylésével, az ahhoz kapcsolódó OBU egység működésével) kapcsolatosan a Bevallási Közreműködőnél panaszt tesz, a Bevallási Közreműködő – amennyiben a panasz érdemi kivizsgálásához a NÚSZ Zrt. közreműködése nem szükséges – köteles azt érdemben, írásban, a panasz beterjesztését követően legfeljebb 5 munkanapon belül megválaszolni.
Amennyiben Ügyfél a Bevallási Közreműködő tevékenységével (így különösen az Úthasználati Jogosultság igénylésével, az ahhoz kapcsolódó OBU egység működésével) kapcsolatosan a Közreműködőnél panaszt tesz, és a panasz érdemi kivizsgálásához a NÚSZ ZRT. közreműködése szükséges, a Bevallási Közreműködő köteles az adott bejelentést a NÚSZ Zrt. részére a NÚSZ Zrt. e-mail címére (bkkt@nemzetiutdij.hu) továbbítani. A NÚSZ Zrt. az általa lefolytatott vizsgálat eredményét 5 munkanapon belül írásban megküldi a Bevallási Közreműködő részére. A Bevallási Közreműködő a NÚSZ Zrt. vizsgálata alapján annak megérkezését követő az Ügyfelet saját nevében, közvetlenül írásban értesíti a panasz kivizsgálásának érdemi eredményéről, amelyet ezzel egyidejűleg köteles írásban megküldeni a NÚSZ Zrt. részére is.
Amennyiben Ügyfél a NÚSZ ZRT. részére panaszt tesz, és az Ügyfél panaszának érdemi kivizsgálásához a NÚSZ ZRT. megítélése szerint a Bevallási Közreműködő közreműködése szükséges, a NÚSZ Zrt. megküldi a Bevallási Közreműködő részére a bejelentést. A Bevallási Közreműködő a bejelentés fogadásától számított 5 munkanapon belül köteles az általa lefolytatott vizsgálat eredményéről írásban értesíteni a NÚSZ Zrt.-t, aki ezt követően a saját nevében, közvetlenül értesíti az Ügyfelet a vizsgálat eredményéről, amelyet ezzel egyidejűleg a Bevallási Közreműködő részére is megküld.
Ha a Bevallási Közreműködő olyan Adatszolgáltatást teljesít, amely mögött az Ugrási Menetillesztés kivételével nem volt tényleges úthasználat vagy többszörös (ugyanazon pozíció adatok között többszörösen elküldött) Ugrási jelentést küld, az Ügyfél az erről való tudomásszerzését követően a bejelentést kizárólag a Bevallási Közreműködőnek teheti meg az adatszolgáltatás ITS idejéhez képest 60 napon belül. Bevallási Közreműködő a bejelentéseket saját jogkörben mérlegeli, és ez alapján meghozza a döntését a jóváírásról.
Kárfelelősség
Amennyiben a Bevallási Közreműködő a szabályszerűen működő OBU-ról a hozzá beérkezett adatokat neki felróható okból hibásan vagy hiányosan szolgáltatja az Egyetemes Útdíjszolgáltató felé, vagy a jelen szerződésben rögzített egyéb kötelezettségeit az Ügyféllel szemben megszegi és ezáltal az Ügyfelet jogosulatlan úthasználat miatt bírsággal sújtják, úgy az ilyen okból az Ügyféllel szemben kirótt bírságért a Bevallási Közreműködő helytállni tartozik.
Útdíj bírság kiszabása esetén alkalmazandó eljárási rend
Ügyfél a kiszabott bírság jogszerűségének kivizsgálása, és a kárenyhítési kötelezettsége teljesítése érdekében a Bevallási Közreműködővel együttműködni köteles, így e körben a Bírság kiszabásáról rendelkező határozatot – annak kézhezvételétől számított 48 órán belül – köteles elektronikus úton megküldeni a Bevallási Közreműködő Call Centere részére. A Bevallási Közreműködő a lefolytatott vizsgálat eredményéről 3 munkanapon belül tájékoztatja az ügyfelet. A tájékoztatás tartalmazza az ügyfél további teendőit (fellebbezés, kártérítés, a Bevallási Közreműködő kárfelelősségének kizárása) a kiszabott bírsággal kapcsolatban. Amennyiben Ügyfél ezt megkerülve rögtön és elsődlegesen közvetlenül a bírságot kiszabó hatósághoz fordul, nem pedig a Bevallási Közreműködőhőz, úgy a vizsgálati és egyéb járulékos költségek, valamint a kötbér NÚSZ Zrt. által a Bevallási Közreműködőre való terhelését követően, azt a Bevallási Közreműködő az Ügyfélre jogérvényesen áthárítja. Amennyiben Ügyfél a jelen pontban foglaltak teljesítését bármely okból kifolyólag elmulasztja, úgy a Közreműködőt az azonos jogalapon kiszabott Bírságok tekintetében fennálló felelőssége az e jogalapon kiszabott első bírság összegére korlátozódik.
Amennyiben az Ügyfél a „Bírság riasztás aktiválása” funkció aktiválását bármely okból kifolyólag elmulasztja, úgy a Bevallási Közreműködőt az azonos jogalapon kiszabott bírságok tekintetében fennálló felelőssége az e jogalapon kiszabott első bírság összegére korlátozódik.
Amennyiben a Bírsággal érintett gépjárművet meg kell vizsgálni, úgy Ügyfél köteles az OBU eszközt a Bevallási Közreműködő rendelkezésére bocsátani (a Bevallási Közreműködő által meghatározott helyszínen biztosítani a gépjárművet amennyiben a távoli software-es hozzáférés útján Bevallási Közreműködőnek nem állt módjában a hibát elhárítani). Amennyiben a Közreműködő által megjelölt helyszíntől eltérő helyen kívánja ügyfél az érintett gépjárművet rendelkezésre bocsátani, úgy kiszállási díj egyidejű alkalmazása mellett jogosult a Bevallási Közreműködővel egyeztetett más helyszínen e kötelezettségét teljesíteni.
A Bevallási Közreműködő fenntartja magának a jogot arra, hogy a jelen Szolgáltatási Szerződést egyoldalúan módosítsa az alábbi esetekben:
Amennyiben a szerződésmódosítást jogszabályi előírás teszi szükségessé.
Amennyiben az Egyetemes Útdíjszolgáltatóval kötött szerződését az Egyetemes Útdíjszolgáltató a részére biztosított egyoldalú szerződésmódosítási joga alapján oly módon módosította, hogy a módosításnak való megfelelés csak a jelen ÁSZF módosítása útján lehetséges.
Amennyiben az Ügyfél és az Egyetemes Útdíjszolgáltató közt megkötésre kerülő szerződésben, valamint az Egyetemes Útdíjszolgáltató által az Ügyfél irányában alkalmazott általános szerződési feltételekben foglalt rendelkezések okán a jelen Szolgáltatási Szerződés módosítását teszik szükségessé.
Az útdíj rendszerében bárminemű olyan változás következik be, mely a jelen ÁSZF módosítását szükségessé teszi.